f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


halflife.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · h·a·l·f·l·i·f·e | TobiAlex (04...

Wywiady

TobiAlex (04.07.2001)

Twórcą oraz pomysłodawcą pierwszego polskiego mod'a - Projekt Thunderbolt

Skad pochodzisz, ile masz lat, czym się zajmujesz? Takie krótkie info o tobie
Pochodze z Tczewa, tu sie takze urodzilem. To taka mala miescina 32kb od Gdanska w woj. pomorskim (ok. 70000 mieszkancow). Mam na imie Slawek, ksywka "TobiAlex", mam skonczone 24 lata (he, urodziny mam 31 grudnia!!!). Pracuje w sklepie komputerowym jako serwisant i monter sprzetu komputerowego. Zreszta komputery (i hardware i software) to moje wielkie hobby, jednak nie przesadzam z nim. Nie przesiaduje calymi dnami przed kompem, ostatni raz porzadnie gralem w giere w sierpniu zeszlego roku. No i jestem programista (C++ - Borland C++ Compiler 5.5, Borland C++ Builder 5, Microsoft Visual C++ 6.0, posiadam takze Microsoft Visual Basic 6.0 - to w nim powstaja szkielety programow, ale nie uzywam go do pracy!!!). Programowaniem zajmuje sie od ponad 6 lat. W raz z kolegom (dobry przyjaciel zreszta) tworzymy firme-grupe: PROTOVISION Software Group. Pod tym szyldem robimy co sie da (programy itp.).
Jak to się stało, że wpadłeś na pomysł ze zrobieniem Projekt Thunderbolt?
Hmm. Ciezko tak co kolwiek od razu napisac. O ile pamietam, w grudniu 1998 roku w sklepie w ktorym teraz pracuje chcialem kupic jakas gre (jestem maniakiem oryginalow - wole zbierac przez pol roku na jeden orginal niz kupic 20 piratow w ktore i tak nie bede gral). Upatrzylem sobie dwie gry SIN i Half-Life. Dla mnie wybor byl trudny wiec porozmawialem z szefem sklepu i pozyczyl mi obie gry na weekend. SIN mi sie spodobal, Half-Life srednio ale byl tam dolaczony edytor WorldCraft 2.0 (wtedy jeszcze w wersji beta). I to przedadzilo moj wybor. Uwielbiam gry gdzie dolaczone sa narzedzie. Gralem w Half-Life, bylo ok, jednak czegos mi brakowalo... No i wtedy zaczely sie mapki z zolnierzami. To byl dla mnie szok jezeli chodzi o AI!!! Po ukonczeniu gry wpadlem na pomysl aby zrobic swoj epizod-mapki do Half-Life. Mialo to byc cos w rodzaju: najemnik dostaje zlecenie i je wykonunje. I tak kilka zadan. Wiec zabralem sie do pracy. Byl jednak problem. Sprzet (wtedy mialem Pentium 150MHz [! bez MMX!!!], 32mb RAM, 650HDD [gdzie Half-Life zajmowal ok. 400mb]) i zawodny WorldCraft. Co kolwiek powazniejszego zrobilem to albo komp sie zawieszal albo WorldCraft wysypywal. Wiec zaprzestalem prac (o ile pamietam mam gdzies jedna niedokonczona mapke z tego okresu). Potem byly inne gry (oczywiscie te z edytorami). Planow mialem duzo. W sumie do kazdej gry z edytorem. Jednak caly czas siedzial mi Half-Life. Do dnia dzisiejszego mam slaby dostep do internetu wiec nie wiedzialem, ze Half-Life tak sie rozwinal (teraz do netu mam dostep w pracy). Przyszedl czas na Unreal itp. Zawsze jednak pamietalem o Half-Life. I szok. Nabylem Opposing Force. Niesamowite przezycie!!! Szczegolnie misja treningowa gdzie dwoch zolnierzy opuszcza sie na linie. Wtedy narodzil sie pomysl z militariami (to moje drugie hobby - militaria) a dokladnie oddzialy specjalne (fascynuja mnie wszystkie oddzialy specjalne, wtedy jednak nie wiedzialem ze my jako Polska tez mamy takowy i to jeden z najlepszych! na swiecie!!!). Wiec narodzil sie pomysl - oddzialy specjalne. Tylko co dalej...
Od czego się to wszystko zaczęło? Jak przebiegały prace przygotowujące itp.
W pazdzierniku zeszlego roku odkrylem cos takiego jak Half-Life SDK 2.0. Byl to caly pakiet do tworzenia modow opierajacych sie na engine Half-Life (czyli tzn. mody do niego). To jednak zajmowalo 80mb. Na zwyklym modemie transfer wynosil ok 2kb/s, jednak porozmawialem z szefem no i pozwolil mi na sciagniecie tego pakietu. Potem okazalo sie, ze caly kod bazuje na Visual C++ a ja takowego nie mialem. Wiec zbieralem pieniadze na Visual C++. Na poczatku ceny byly szokujace, jednak w styczniu tego roku w firmie PROMISE udalo mi sie nabyc ten pakiet w wersji standard za dosc male pieniadze. Wiec mialem juz wszystkie narzedzia. Wtedy cos moj kumpel (Troian) wspomnial cos o GROMie. Zawsze chcielismy we dwojke zrobic wlasna gre (RTS). Przedstawilem mu jednak moj pomysl no i zabralismy sie za robienie moda. Wypadlo na GROM, tym bardziej ze duzo dowiedzialem sie o tej jednostce (potem nawet nabylem ksiazke o nich - Wojskowa Formacja Specjalna GROM). Na kartce spisalem ogolny scenariusz! (wstep) oraz kilku kampanii, Troian ulepszyl wstep i wymyslil zakonczenie (jedno Wam powiem, bedziecie w szoku jak zobaczycie zakonczenie). Na kartce tez przez pare dni rozrysowywalem cale CENTRUM DOWODZENIA (tu bedzie zaczynac sie i konczyc kazda misja). Troian zaczal robic muzyke (w ogole to on jest muzykiem, choc nie tylko...). No tak, ale trzeba zebrac ludzi a do tego potrzebyny jest Internet. Moj dobry kolega jest szefem firmy HAT z Tczewa (www.hat.pl), wiec mi zasponsorowal serwer www i konto e-mail (wielkie dzieki!!!). Nawiazalem na poczatek kontakt z paroma osobami. Nie mozna tu ominac Jurala, ktoremu szczegolnie zawracalem glowe (i dalej to robie) jezeli chodzi o WorldCrafta. Potem poznalem DJWrobel, on zrobil pierwsza wersje stronki. Wiec bylo tez ogloszenie. Potem zrobilem nowa stronke dzieki programowi Pajczek 2000, ktory zasponsorowal autor programu - Rafal Platek (www.creamsoft.com.pl). Znalazlo sie kilku chetnych. Plany sa (he, cos chwile sie cos w nich zmien! ia, co chwile jakis nowy pomysl). Zebralem ekipe (24 osoby o roznych profesjach). Powstala nasza nazwa ekipy - PTB2000 Team. I tak to powoli sie krecilo. Bylo kila pomyslow na tytul. Ja jednak chcialem aby zostal angielski. Najpierw byl THUNDERBOLT, potem THUNDERBOLT The Elite Squad. Jednak patrzac na to, ze jako piewsi w polsce wpadlismy na pomysl robienia moda do HL (troche pozno nie :-(), to nazwalem to "projektem" no i stad Project THUNDERBOLT co oczywiscie znaczy Projekt GROM (a GROM to nazwa naszej polskiej elitarnej jednostki do zadan specjalnych!!!).
Czy Projekt Thunderbolt będzie typowym modem sieciowym, singlowym? Czy może będzie to całkowita konwersja?
Od razu mowie, ze nie bedzie, przynajmniej na razie, multiplaya w Project THUNDERBOLT. Dlaczego?! Za bardzo by to przypominalo Counter-Strike. Calkowita konwersja tez to nie bedzie. Bedzie to raczej skrzyzowanie Half-Life i Opposing Force + Counter-Strike. Modele w naszym modzie opieraja sie na zmodyfikowanych modelach z CS (to zgode na poczatku wyrazil Goosman, jednak teraz firma VALVE wypuscila zrodla tych modeli, ktore mozna wykorzystac do niekomercyjnych zastosowan, to teraz w ogle bedzie latwiej, bo nikt nie powie "e, ukradli modele z CS..." itp.). Chce dostarczyc rozgrywki graczom single player na poziomie jeszcze wyzszym niz w Half-Life i Opposing Force (jezeli chcecie przedsmak tego to zainstalujcie sobie Couner-Strike 1.1, do tego PODBot'a 2.0 i mapke cs_assault!!!). Wraz z cala ekipa bede robil wszystko by tak sie stalo, za wszelka cene!!!
Co możesz powiedzieć o broni jaka bedzie dostępna w finalnej wersji?
Bron bedzie taka jaka uzywa GROM. Duzo wiecej sie dowiem od... niestety, tu nie moge na razie nic wiecej powiedziec od kogo. Na pewno bedza to pistolety H&K, pistolety maszynowe MP5, na pewno karabin szturmowy G-36 i karabin wyborowy PSG-1. Nie zapomnimy tez o AK47, szczegolnie dla terrorystow :-). Na pewno nie bedzie cos takiego jak potezny karabin maszynowy tak jak to ma miejsce w CS. Troche to absurdalne!!! GROM wykonuje takze zadania typu ewakuacja czy odbijanie zakladnikow itp. I co z taka spluwa w tlum?! Nie bardzo. Oczywiscie Project THUNDERBOLT nie bedzie wszystkiego odwzorowywal w 100% (misje, przeciwnicy).
Jak będzie wyglądała fabuła? Będzie ona prezentowała coś w stylu Soldier of fortune? Czy zupełnie coś innego?
Fabula. Gdybym tu zdradzil 100% tego co zobaczycie w PTB (oficjalny skrot Project THUNDERBOLT) to bym potem wszystko zepsul. Niestety, w Soldier Of Fortune nie gralem, nie wiem o co tam chodzi. W PTB wcielamy sie w dowodce jednego z oddzialow szturmowych GROM-u. Pod "opieka" bedziemy mieli jeszcze trzech ludzi ew. czterech - snajper (do pomocy). W CENTRUM DOWODZENIA dowiemy sie o zalozeniach misji, co trzeba zrobic, czego uniknac itp. Potem sie dozbroimy no i do smiglowca. Jako, ze ja zajmuje sie tez kodowaniem C++ w HL, postaram sie aby AI bylo porzadne. Przeciwnicy na pewno beda slyszec, na pewno beda podnosic alarm, wolac kolegow. Przewiduje ok. 10 kampani. Na kazda kampanie sklada sie 4-5 misji. Np. misja w Iraku. trzeba bedzie ewakuowac naukowcow z laboratorium chemicznego. Oczywiscie jezeli naukowcy beda stawiac opor trzeba bedzie ich zlikwidowac (i tu juz wybor nalezy do gracza, wszystko pozniej bedzie mialo wplyw na dalsze misje itp.). Laboratorium w Iraku trzeba tez! zniszczyc, ale to juz zadanie dla kolegow z DELTA FORCE i dla USAF. Jako, ze wtedy dazylismy do NATO to musimy sie jakos wykazac, wiec im pomozemy :-). Laboratorium znajduje sie w bazie wojskowej, ktora strzezona jest przez wyrzutnie SAM. Wiec pierwsza misja to zniszczenie wyrzutni. Druga misja to dostanie sie po cichu do bazy wojskowej, bez wszczynania alarmu. Jezeli jakis irakijczyk podniesie alarm. Coz, cala misja pojdzie w innym kierunku. Trzeba bedzie najpierw "uspokoic" baze, potem dostac sie do laboratorium itp. Za duzo nie moge sie rozpisac :-), bo za duzo zdradze a to zepsje zabawe. Zapewniam Cie, ze bede robil wszystko aby byl to produkt na najwyzszym poziomie, by dostarczyk ze 40 godzin dobrej zabawy w stachu :-).
I chyba najbardziej nurtujące pytanie :). Kiedy premiera?
Premiere wyznaczylem na 30 listopada 2001 roku (czyli juz niedlugo). Z cala ekipa bedziemy robic wszystko by daty dotrzymac. Ma to byc swego rodzaju prezent na gwiazdke pod choinke :-). Wiem, ze moze byc trudno ale nie chce przekladac premiery. Na pewno produkt koncowy bedzie przetestowany, bez "burakow" itp.
Dzieki za wywiad.
Tez bardzo dziekuje za rozmowe. Bede informowal Was na biezaco co i jak...







 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]ex00
Aktualizacja: 08·12·2003 - 07:00



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 28 Stycznia · 2022
Strona wygenerowana w 0.074730 sek.